Sunday, October 08, 2006

39. Ibony and ivory - Paul Mc Cartney & Stevie Wonder

Een lied uit 1982. Een wereldhit. Maar wat ik me vaak afvraag, hoe ontstaat een lied? Paul Mc Cartney zegt over Ibony and Ivory het volgende: "De titel had ik al een tijdje rondslinger, sinds ik Spike Milligan op de tv of op de radio deze vergelijking hoorde maken met witte en zwarte toetsen op de piano; hij zei: "weet je, dat is nou grappig-witte toetsen, zwarte toetsen, en je hebt ze alle bij nodig voor de harmonie". hij maakte er een grapje van. Ik dacht: ja dat is een goede analogie voor de harmonie tussen mensen, omdat als je alleen de zwarte toetsen hebt je beperkt bent en als je alleen de witte hebt ook. Je hebt ze allebei nodig. Toen dacht ik: als ik daar nou een song over zou schrijven, hoe zou die dan moeten heten? Ik kwam op het idee van Ebony and Ivory (ebbenhout en ivoor)"


Labels: ,

4 Comments:

At 11:32 pm, Anonymous Anonymous said...

Toen Macca huwde met Heather Mills,had hij waarschijnlijk Stevie Wonder zijn bril geleend!

 
At 11:33 pm, Anonymous Anonymous said...

Toen Macca huwde met Heather Mills,had hij waarschijnlijk Stevie Wonder zijn ogen geleend.

 
At 12:25 pm, Blogger Julia said...

Zo'n mooie tekst ook he?

 
At 9:37 pm, Anonymous Anonymous said...

Ook al zo'n leuke oude herinnering. Wel een beetje zoet :)

 

Post a Comment

<< Home